Welcome

Welcome

Friday 24 February 2017

Dieetin faktojen päivitys

Tammikuu meni osittain fuskaten dieetissä ku tilasin muutamaan otteeseen pizzaa ja kanakebabbia. Liikunta suunnitelmat romuttuivat ku sain huomata etten pysty edes kävelemään tai pitämään jalkoja alhaalla kun istun. Helmikuussa olen taas kärsinyt edelleen päivärytmin häiriöstä ja monet yöt on tullut valvottua kun uni on tullut vasta aamu neljän jälkeen, ja sitten on nukuttu koko päivä kello viiteen iltapäivällä asti. Nyt kun olen ollut hereillä päiväsaikaan niin dieetti on mennyt pilalle. En osaa enää syödä dieetin vaatimalla tavalla.

Dieettini ei sisällä pastaa, leipää tai muita viljatuotteita, se sisältää vähän hedelmäsokeria eli muutama hedelmä päivässä, ei lainkaan makeisia tai herkkuja, ei porsaanlihaa, vähän riisiä ja perunaa mutta kuitenkin vältellen niitä, juomana vesi ja aamujuomana appelsiinimehu, limsa kielletty, maximissaan 1400kcal per päivä. Ja minä olen syönyt ja juonut jopa yli 2500kcal per päivä ja juonut monta litraa tuorista ja maitoa per päivä, limsa lakon oon onnistunut pitämään jollei yhtä dieetti kokista 0,5l huomioida mitä suvi toi yks päivä. Mun pitää opetella dieetin laatiminen ja suunnittelu alusta asti. Ruokailu on tosi retuperällä täl hetkel. Kahvilois käynti hajottaa dieetin täysin.

Liikunta on loistanut poissaolollaan. Olen tasan tarkkaan kehden kuukauden aikana käynyt kolmesti kävelemässä, siinä se. En ole edes tehnyt venytyksiä mitä selkäni tarvitsee jotta kykenen kävelemään. Kävin kolmesti hieronnassa vaikka ei olisi ollut varaa jotta saisin vähän liikkuvuutta selkärankaani. Tarkoituksena on käydä kävelemässä 1h per päivä ja tämän lisäksi joko vesijuoksua tai kuntosalia, sekä välillä kokeilla ihan toista lajia esim. keilaus, jousiammunta, ym.

Tein yhes vaiheessa liikunta suunnitelman pitkälle aikavälille mutta nyt ajattelin että yks viikko kerralla ois järkevämpää, jollei jopa vain yksi päivä kerrallaan. Nyt tosin on hiihtoloma viikko ja kaikki urheilupaikat on täpötäynnä, joten ens viikolla on hyvä aloittaa puhtaalta pohjalta etenkin kun maaliskuu alkaa keskellä viikkoa.

No comments:

Post a Comment