Welcome

Welcome

Wednesday 1 March 2017

Paino on pudonnut ja noussut, ja taas pudonnut ja noussut. Olen laihtunut vain -3,6kg kahden kuukauden aikana. En ole harrastanut lainkaan liikuntaa ja olen rapa kunnos mistä olenkin kirjoittanut monesti tähän blogiin. Minua lannisti ajatuskin siitä että laihtumisen jälkeen minulle jäisi roikkuvaa nahkaa ja kroppani näyttäis 90-vuotiaan keholta. Myös yli väsymys on haitannut tilannettani, mistä myös olen kirjoitellut tänne blogiin. Mikään suunnitelmani liikunnan suhteen ja ruokailun suhteen ei toteudu koska toteutukseen on aina liian pitkä aika, tai nukun pommiin, tai en oo valmistautunut tarpeellisesti ruoan laittoon. Multa puuttuu spontaanius lähteä ja tehdä asioita, olen liikaa kotini vanki vaikkei pakollisia ja näkyviä kahleita olekkaan. Nyt valvoin jälleen yhen yön ajatuksena että lähen klo 5 mäkelänrinteen uimahallilla käymään mutta se purkautui ku aloin mittie että menen sittenkin malmin uimahalliin vesijuoksee, tämä taas kariutui siihen että kävin juuri illalla suihkussa ja hiukset tuntuvat ihanilta... tekosyit vaan tulvii mun korvista ja suusta, eikä loppua näy.

Mulla on olemassa excel dokumentti missä mulla on monia elämän kirjoituksia ja suunnitelmia kirjattuna, ja yksi niistä on päivä ohjelman kirjaaminen eli päiväkirja, tämä auttaa minua seuraamaan mitä oon milloinkin tehnyt. Ja useinmiten saan huomata päiväni koostuvan istumisesta ja nukkumisesta. Sanotaan että 60 päivästä olen liikkunut kahtena päivänä, ja ollut koko päivän nolla tasoa aktiivisempi seitsemänä päivänä ainoastaan. Minkälainen päiväni voisi sitten olla? Olenko koskaan miettinyt minkälainen päiväni ois oikeasti jos tekisin jatkuvasti jotain oltaessani hereillä, aivan kuten tein silloin kun olin töissä (joskus muinaishistoriassa). Jos eka mietitään mitä tekemistä minulla ylipäätään on arjessa. Kodin siivoamista joka toinen viikko, pyykkituvassa käynti joka toinen viikko, äidin tapaaminen kerran kahes viikossa, suvi h näkeminen kerran kahessa viikossa, kaverin näkeminen kerran joka toinen kuukausi, kaupassa käynti kerran viikossa... siin se taitaa olla... no tein itselleni pakko tekemällä toimivan viikko aikataulun. Eiku alkamaan noudattaa sitä.


No comments:

Post a Comment