Welcome

Welcome

Friday 24 March 2017

Sokerirasitustesti

Tänään kävin sokerirasitus testissä Helsingin Haagan terveysaseman laboratoriossa. Aamulla mittasin verensokerin ennen lähtöäni ja se oli 7,2mmol/l ja saavuttuani kotiin se oli 3,5mmol/l elikä minulla on heittelevä verensokeri, niin yläkanttiin kuin alakanttiin. Testi meni seuraavanlaisesti: verikoe, litkun juonti, 1h odottelu, verikoe, 1h odottelu, ja verikoe. Sokeri litkua juotiin vain ½l eikä maistunut oikeastaan miltään, join alle minuutissa koko litkun, lopus vähän äklötti, ei muuta. Odottelu aikana minulle muodostui päänsärky, kamala jano, väsymystä ja ajoittain heikkoa oloa. Kun tulin kotiin aloin tutustumaan diabetesliiton sivuille ja huomasin että minulla on kaikki oireet jotka täsmää liian matalaan verensokeriin, ja olen saanut verensokeri mittaus arvoja jotka on alle 4,0mmol/l. Tää pistää mua miettimään onko mulla edes diabetes, pääsinkö sittenkin pälkähästä, ja eikö mun sittenkään tarvii tehdä elämäntapa muutos remonttia vaan saan jäädä tähän mis nyt oon? Kyl mä tiedän että on aika tehdä muutos jollen halua joutua siihen jamaan mistä ei ole paluuta. Diabetes ois ollut hyvä motivaatio mut jos sitä ei oo, niin mikä sit motivoi.

No comments:

Post a Comment