Welcome

Welcome

Sunday 19 March 2017

TAKAPAKKI JA PAHASTI

Eli nyt on taas tullut suuria muutoksia. En selviä edes enää kauppareissusta vaikka saisin autokyydin. Pienet kaupat on ok, jos saan sen jälkeen levähdettyä reippaasti penkillä, mikä on mahdollista vain jos minulle ei ole pakasteita ostettuna. En selviä k-citymarketista taikka prismasta. Selkää kiristää niin vietävän paljon mikä vaikuttaa jaksavuuteen. Minulle siis kävi niin että menin 69 bussilla ala-malmin k-citymarkettiin täällä helsingissä mis asun. Minulla oli jo kipuja kävellessäni kaupan info pisteelle vaihtamaan sodastream laitteen happipatruunaa, minulla oli vaikeuksia jaksaa kävellä huonon kuntoni vuoksi. Tämän jälkeen siirryin tiskin toiselle luukulle eli postin puolelle ja noudin kevyen paketin, kumartuminen käsilaukkuun ja sieltä kurkottamaan posti paketti lappusta aiheutti älyttömät kivut. Tämän jälkeen pääsin juuri ja juuri kalatiskille, pienet lirut tuli housuun ja olin voimieni äärirajoilla, jopa seisominen oli liikaa mutta lähin istumapaikka oli aivojeni mukaan kassojen luona (jälkikäteen ajateltuna istumapaikka oli aivan kalatiskin vieressä). Ostin kaupasta vain lohta ja viilistä ja ostoskori tuntui tuskaisen painavalta. Jouduin matkalla kassoille nojamaan ja ottamaan tukea limsa kasoista jotka oli keskikäytävällä. Menin lähimmälle kassalle, ostosten nostaminen liukuhihnalle oli tuskaa, kylmähiki valui otsaltani ja just ymmärsin ympäristöäni, en tajunnut edes käyttää plussakorttiani, ja pakkaaminen oli kaiken järjen vastaista kivun kovuuden vuoksi. Istuin puol tuntia viereisen kassan pakkaamispenkillä kylmähiki valuen otsalta ja itkien kivusta, särkyä oli kauttaalta koko kehossa, pisteliäs kipu ei hellittänyt selässä. Kun kokemani sokki hetki oli ohi jaksoin kävellä infopisteen vieressä oleville penkeille kunnes kipu yltyi taas niin kovaksi ettei minusta ollut kävelijäksi. Olin siinä vartin ajan. Seuraavaksi kävelin bussipysäkille asti, jouduin pysähtelemään välillä sillä kuntoni oli niin huono ja kipu niin sietämätöntä. Istuin monen vuoden jälkeen bussin etupenkille ja kun jäin bussista pois, poistuin bussin etuovesta varmaankin ekaa kertaa elämässäni. Istuin viel viimeisen levähdyksen bussipysäkillä, sit taapersin hitaasti vaakkuen kotio asti. Eli kauppa ja posti reissu vei normaalin 45min reissun sijaan yli 2½ tuntia. Selkäni ei veny yhtään, en pysty edes kumartumaan käsien pesuun taikka kumartumaan hieman että voisin tiskata ilman kipua. Olen huomannut että minulla on väärä asento jaloissa kävellessäni, jalkani asennot on vääntyneet lonkista lähtien ulkosyrjälle ja niiden kääntö oikeaan asentoon jo pelkästään istuessa sattuu pirusti ja kävellessä älytön särky. Olen niin huono kuntoinen että meneminen kuntoilu paikkaan kuten kuntosali tai uimahalli vie jo kaiken minun voimani, jos jaksan siellä jotain tehdä niin sitten en jaksa sieltä pois. Uimahalleissa on se huono puoli etten jaksa altaassa olon jälkeen saunoa taikka peseytyä ilman että voin heikosti ja on tosi noloa 32-vuotiaana mennä istuma inva pesupaikalle. Pahinta on kuitenkin matka urheilupisteestä kotio, mihin en vain kykene. Olen päättänyt äidin kanssa että haen inva taksi palveluja jotta en ole kotona jumissa ja en ole ystävästäni annesta kokonaan riippuvainen. Inva taksipalvelut ovat vain apukeino saada liikunta kyky takaisin. Tarkoituksenani ois tässä 2½ kuukauden aikana saada kävely kunto ja kyky takaisin. Niin voi koko kesän ajan kävellä pitkin helsinkiä ja rantaviivaa. Ai niin mulla on myös tyrä vatsassa. Mikä tarkoittaa että lihakset ovat antaneet periksi siinä kohtaan ja vatsalihapeitteiden alta pursuaa sisälmykset ulos. Eli kun olen laihtunut tai jopa jo nyt tarvitsen vatsalihasten kirennys laikkaukset eli ompeleet jotka yhdistävät lihakset ja sulkevat aukon. Mitä mun tarvii tehdä alkaen maanantaista on venytellä selkä ja pakara lihaksia monta kertaa päivässä, tehdä selkärangan kierto venytyksiä, suoristaa selkärankaa, saada lonkka liikkumaan, pestä hampaat kolmesti päivässä, käydä suihkussa päivittäin, kasvattaa pitkät kynnet eli laittaa kynsien pureskelu stoppi ainetta. Palkkioksi annan itselleni kesäkuun alussa kynsihoidon ja kasvohoidon ja värjään tukkani kotona jonka jälkeen käyn leikkauttamassa sen :D Suurin palkkio itselleni on kävelylenkki.

No comments:

Post a Comment