Welcome

Welcome

Wednesday 19 April 2017

EI HITTO

Siis oikeesti. Ok sain paljon tehtyä tänään. Sain käytyä heti aamusta lääkärin vastaanotolla, sitten menin kelaan, sielt psykiatriselle poliklinikalle ja sieltä sosiaalitoimistoon ja kaiken kukkuraksi viel hesburgeriin syömään.

Lääkäri ei mennyt lainkaan niin kuin ajattelin. Selän tutkimus oli suppea, ei sanonut mitään lihaksiston kireydestä, totes vaan useaan otteeseen että fysioterapeuttien liikeohjeistukset on todettu hyväksi ja toimiviksi. Ei harkinnut edes OMT lääkäriä, ei edes tiennyt mikä se oli. Osteopaattia ei harkinnut, sanoi vain ettei voi muutakuin fysioterapeuttilähetteen tehdä, ja sen hän oli jo tehnyt. Positiivista oli että lääkäri kirjoitti minulle kipugeelin ja uuden kipulääkkeen resepteinä, jotta jatkossa saan ne perustoimeentulon kautta lääkemaksusitoumuksella. Röntgen lähetteen hän laittoi minusta, sen menen ottamaan huomenna. Muuten oli kyllä pettymysten pettymys koko käynti. Olin laittanut kaiken toivoni siihen että saan selkäni nopeasti kuntoon jotta voin aloittaa liikunnan ja laihtua ja saada peruskunnon takaisin. Mutta turha toivo.

No turhan lääkäri käynnin jälkeen menin kelassa käymään. Ajattelin että meen aamusta vain viemään perustoimeentulotukihakemukseni heidän postiluukkuun. Mutta kun tulin paikalle kello oli vasta 8.52 ja kelan eteen oli muodostunut pieni jono. Jonotin ja sain nuron 109 (numerot alkoi 101), ajattelin vain kysäistä odotusaulassa olevalta työntekijältä mihin voin jättää kirjekuoren mutta asiaa alettiin käsitellä samantien. Katoimme yhdessä hakemustani ja sit hän kysyi olenko vielä tämän kela uudistuksen myötä käynyt virkailijallamme, sanoin ei ja heti hän oli että ois hyvä päivittää tilanteeni kelalle jotta perustoimeentulotuessa osataan paremmin huomioida asiani. No todettiin ettei ollut pitkä jonotus minulla joten odotin. Sain myöhemmin kuulla että edellisenä päivänä oli ollut 90 ihmistä jonossa, joten oli hyvä juttu että tulin aamusta. Sain myös kehuja hyvin tarkoista liitteistä ja valmiista laskelmista. Lupasivat antaa päätöksen 10 päivän sisällä ja vastauksen tulevan postitse. Yksi yllätyskin mahtui kela käyntiin, minun hoitotuki päätös oli umpeutumassa tän kuun lopussa. Kela muutosten vuoksi, en ollut saanut ilmoitusta sen päättymisestä. No ei muuta kuin kelan jälkeen malmin psykiatriselle poliklinikalle pyytämään c-lausuntoa ja lääkkeiden uusimista. Mielenterveys sairaanhoitaja soittikin minulle kun olin myöhemmin kotona ja antoi ajan uudelle lääkärille c-lausuntoa varten. Minun pitkäaikainen lääkäri on lopettanut, ja minun hoitoryhmässä ei ole vielä omaa lääkäriä, vain sijaisia, ja juu sijaisia monikossa.

No selkä särkyisenä menin sitten malmin sosiaalitoimistolle anomaan vammais kyytipalvelua 7.kerrokseen. Sain tylyn vastaanoton, mutta lopulta sain rauhassa täyttää hakemusta. Tämä tyly ihminen oli tosin kadonnut jonnekkin vaikka hänen piti tulla hakemaan lomake kun olin valmis. No saimpa sitten mukavan ihmisen auttamaan ja lopulta jäi hyvä mieli. Tämän jälkeen menin burger kingiin, tiedän ettei auttanut minua laihtumaan, mutta meninpä nyt kuitenkin. Ja sitten kotio saadakseni vain huomata että olin kokonaan unohtanut varaamani cd x 3kpl lainaamisen eilen. No onneksi sain annelta kyydin myöhemmin, sain kyydin myös kauppaan. Mikä oli hyvä homma sillä on siman teko aika!!! Perjantaina pistän siman alulle, kaksi 10L ämpäriä!!! Toivottavasti pullot riittää!


No comments:

Post a Comment