Welcome

Welcome

Tuesday 11 July 2017

Vaikeuksia arjessa

Elikä mulla on arjessa vaikeuksia. Seuraavissa asioissa on vaikeuksia: kotoa lähdös, siivouksessa, asioiden aloittamisessa, liikunnassa, hygienian hoidossa, mielenkiinnon ylläpitämisessä, ruoka määräyksien noudattamisessa, kauppa-asioinnissa, puutarhanhoidossa, tv-katselussa, vuorokausirytmissä, playstation final fantasy pelien aloittamisessa, kynsien pureskelemattomuudessa, itsensä kauniiksi laitossa, hampaidenpesussa, ruoan laitossa, laihduttamisessa, tavaroiden lisääntymisessä ja karsimisessa, järjestyksen ylläpitämisessä, kesästä nauttimisesta, kavereiden näkemisestä, hoitoihin menemisestä, pikku asioiden hoitamisessa, tavaroiden myynnissä, terassille pääsemisessä, luonnosta nauttimisesta, itsekuvan ja kehokuvan hahmottamisessa, sukulaisiin yhteydenpitämisessä, arjen täyttäminen tyhjästä mukavaksi, rahan käytön rajoittamisessa, taloudellisen tukien hauissa, lainan maksamisessa, sängyn petaamisessa, harrastuksissa, saunaan menemisessä ja vihdan tekemisessä, ulos uimaan menemisessä, kuntosalin aloittamisesa. Elikä mulla on oikeasti vaikeuksia ihan kaikessa paitsi nukkumisessa ja istumisessa nojatuolissa nettiä selaten.

Nyt on jo 15.7.2017 eli kesän puolväli tasan tarkkaan eikä mulla ole kesä fiilistä. Stressaan sitä että kesä menee ohi ja sen vuoksi en voi nauttia kesästä. Sama juttu asunnon osalta. En pysty nauttimaan kesästä kun asunto ei ole siisti. Ja en voi mennä suihkuun koska ei ole siistiä. Sitten en pysty menemään minnekkään jos en ole käynyt suihkussa, ja jos en onnistu käymään suihkussa edellisenä iltana ja tekemään "koti spa" niin en pääse menemään minnekkään seuraavana päivänä. Jos pääsen pihalle saakka istumaan ja nauttimaan lämpimästä säästä, niin sitten ajattelen vaan että mitä kaikkea pihalla olisi pitänyt 1-2kk sitten tehdä ja mitä voi viel tehdä ja mitä pitää tehdä välittömästi. Mutta tästä mitä mun pitäis eka mielestäni tehdä jotta voin tehdä jotain muuta, mä oon kirjoittanut jo aiemmin.

Mä oon nyt istunut monta päivää tai oikeastaan vois sanoa pari viikkoa vain sisällä (jollei päivää turussa lasketa), ja olen missannut kesän kauneimmat ja lämpimimmät päivät. Syy on selvä. En ole käynyt pariin viikkoon suihkussa ja kämppä ei ole puhdas. Oon yrittänyt tän parin viikon ajan joka päivä mennä suihkuun ja siivota kämppä. Suunnittelen tunnilleen tekemiset mutten siltikään saa niitä tehtyä. En ole onnistunut edes pioneiden kasvatuksessa. Äsken juuri katsoin Faith Hill musiikki videon missä laulaja on kauniina ja nuorekkaana mutta on kuitenkin minua vanhempi iällisesti. Ja sitten videon lopussa tuli musta ruutu vähäksi aikaa ja siinä näin tuplaleuka ja pulska kasvoisen lika hiukset omaavan meikittömän kulmakarvattoman itseni. Näky ei ollut kaunis. Tämä kohta oli semmoinen mitä näkee leffoissa ja tv-sarjoissa missä ihmiset oivaltavat jotain tärkeää, mutta minä en oivaltanut mitään, petyin vain. Silmissäni oli jopa rähmää. Ja miksei olisi, enhän koskaan pese kasvoja aamuisin. Kaikki pitäis opetella alusta alkaen ja rytmittää osaksi omaan elämään. Eli mikä sitten ois minun Oikeanlainen rytmittäinen päivärutiini kaikilla yksityiskohdilla?

















No comments:

Post a Comment