Welcome

Welcome

Monday 2 January 2017

ALKU EPÄONNISTUMINEN JA TEKOSYYT

Elikä olen epäonnistunut ekan päivän ruokavaliossa ja liikunta tavoitteissa. Olen tänään ma 2.1.2017 nukkunut koko päivän. Olen myös keksinyt tekosyitä miksen ole voinut nyt illal mennä kävelemään. Pahintahan on tottumukseni istua koko päivä ja tuntea kehon rentoutuvan sohvalla. Nukkumaan aamulla menin aivan tottumuksesta. Olen tottunut antamaan periksi väsymykselle ja mennä ottamaan päivä tirsat heti kun vähänkin tuntuu kaamokselta eli musta pilvi painaa hartioilla, tai kun ihan pokkana on tylsää eikä tekemistä keksi tai pikkemminkin ois tekemistä kotosal mut en saa aloitettua niitä. Tänään oon syönyt vaan kreikkalaista jogurtti ja pakaste vadelmia, plus aamiksella tuorista ja ihan vähän viinirypäleitä. Suurin tekosyyni kotosal on ollut nukkumiselle ja sille miten en voi tehdä mitään viel on kodin kaaottisuus. Eli jos saan siivottua olohuoneen ja keittiön eli tiskattua ja vietyä roskat. Joka ilta mä sanon itselleni että nyt siivoan olohuoneen ja sen jälkeen tiskaan. Ja ei vaan tapahdu. Ja koska tämä ei tapahdu niin ei tapahdu myöskään suihku aamuisin ja kävely lenkki heti aamusta. Mitään ei tapahdu koska kämppäni on niin täynnä tavaroita ja tavaroilla ei ole omaa paikkaa. Mitään ei myöskään tapahdu koska kodin kaaottisuus vie voimani. Tartten rytmillisyyttä elämääni, aivan kuten minulla oli ollessani kuntoutuksessa mielenterveyssairaalassa vuonna 2013. Tarkka aikataulu viikossa jota piti noudattaa. Sairastan siis masennus painotteista traumaperäistästressihäiriötä ja masennus painotteista skitsoaffektiivista häiriötä. Nämä eivät kuitenkaan ole syitä lihavuuteeni sillä jo ennen noita diagnooseja söin suuria annoksia ja napostelin useasti päivän aikana.

No comments:

Post a Comment