Welcome

Welcome

Wednesday 11 January 2017

Unirytmihäiriö

Mua vaivaa suuresti muiden ongelmien lisäksi energian vajaus ja unirytmin sekaisuus. Mua nukuttaa vasta klo 3 yöllä tai joskus jopa klo 6 aamulla. Tästä johtuen verenpaine on aivan sekaisin ja samoin unen laatu & määrä. Nukuin nykyisin klo 7-17 välillä erinäisiä pätkiä ja valvon yöt. Yksi yhtenäinen tekijä on siinä että en saa unta ennen kuin olen ollut hereillä 12h, ja en pysy hereillä jollen ole saanut vähintään 8-10h unta, sekä minun on otettava iltalääkkeet klo 19.30 viimeistään & oltava sängys viimeistään klo 20.30. Eli ei mitenkään joustava aikataulutus antaa mulle rytmillisyyttä jotta pysyisin hereillä päiväsaikaan ja saisin asioita tehtyä. Sillä kun olen valvonut unettoman yön, niin en jaksa tehdä mitään päiväsaikaan, jopa esim. tiskien pesuun menee melkein viisi tuntia. Eilen päiväl ku nukuin niin multa meni ohi kokonaan eläinlääkäri aseman soitot. Yrittivät muuttaa eläinlääkärissä käynti aikaa kun olivat sanoneet vahingossa väärän ajan. Pitkävaari oli siis viemäs Vilmaa (koirani) eläinlääkäriin koska vinkui vasemman takajalkansa vuoksi (myöhemmin selkes että oli reväyttänyt lihaksensa yrittäessään vetää jätti pajun oksaa ojasta ylös rouskutettavaksi), no sai kipulääkettä ja ruokaakin sain tuplasti lääkärikäyntinsä vuoksi. No kuitenkin. Nytkin on uneton yö takana ja kello on 4.50 aamuyöstä. Kolmen tunnin päästä alkaa päivä ohjelmat mut luulen että menen kävelylle jo klo 6 ja puran tämän jälkeen joulukuusen ja muut joulukoristeet. Yleensä unettomina öinä syön paljon, mut nyt ei ole maistunut ruoka tai sit en ole muistanut ruokaa koska olen kuunnellut musaa koko yön ku ei ole väsyttänyt ku heräsin päiväl klo 16. Lisäksi ongelmana yövalvomiselle on se että nivelet ei saa rentoutua ja riittävää lepoa joten valvotun yön jälkeisestä päivästä ei tule mitään ku niveliä sattuu. Plus mustat silmänaluset vain lisääntyy.

No comments:

Post a Comment